Tuesday, July 1, 2014

Salam Ramadhan 1435H

Selamat bersua kembali. Selamat bertemu semula. Welcome my dear viewers. Selamat berada di bulan Julai 2014. Ia merupakan bulan yang teristimewa buat diri teman. Ia merupakan bulan yang terkandung di dalamnya seribu satu macam nikmat dan kelebihan. Hal demikian kerana bulan ini telah terpaut di dalamnya dengan kedatangan bulan Ramadhan. Justeru Budiman Berbasikal Klasik ingin mengambil kesempatan ini dengan mengucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan kepada semua muslimin muslimat sekalian. Semoga diberi kesihat sempurna, dikurniakan waktu yang lapang, diberikan tenaga yang cukup untuk melaksanakan pelbagai amal ibadah di bulan yang penuh keberkatan ini. Walaupun berpuasa tapi sekali sekala jangan lupa untuk luangkan masa berkayuh sambil pergi bersiar bersama jentera dua roda yang ada di rumah anda itu. Dikhuatiri merajuk pula jentera kesayangan kita tu jika tidak dijenguk dan dibelai dalam tempoh 30 hari ini. Setiap kali tibanya bulan puasa akan pasti membawakan teman kepada ingatan-ingatan yang cukup teristimewa. Kerana sepanjang hidup teman di bulan puasa telah terisi dengan susur galur jalan cerita yang memberi seribu satu kenangan indah. Maaf para pengunjungku sekalian. Tiadalah teman niat untuk berkongsikan kenangan-kenangan tersebut melalui nukilan ini. Untuk menjadi adil dan sekadar tidak ingin menghampakan para pembaca blogku yang mungkin tahap jangkaan ingin tahu telah membuak-buak, teman lampirkan saja gambar-gambar seperti di bawah sebagai pengganti bual bicara terhadap perihal tersebut. 

Taktala berada di nuuun jauh di sana. Di antara fasa hidup teman yang terpenting dan yang paling dikenang. Titik tolak dari sana yang menghasilkan apa yang teman jadi dan bentuk pada hari ini.
Walaupun sudah hampir satu abad lamanya, tetapi setiap detik ingatan di sana bersama rakan-rakan yang akrab tidak mungkin akan terpadam.
Setiap tahun yang dilalui mempunyai denai titian yang bermacam rupa alun gelombangnya. Ana asif wa syukran ya syabab. Wish i could turn back the time.
Terkini dan terbaru. Bersama keluarga angkatku yang dikasihi. Ayah, Ummi, Amera, Alia dan Afiq. Semoga mendapat keberkatan dan dicucuri rahmat selalu.
Sebagai maklumat tambahan mengenai blog ini, dijangkakan tiada apa-apa aktiviti riadah basikal akan berlangsung di sepanjang bulan puasa ini. Al maklumlah dan memang tersedia maklum yang sekarang ni masa dan waktu lebih ditumpukan kepada peningkatan amal ibadah di bulan Ramadhan yang penuh keberkatan ini. Pun begitu teman akan tetap usahakan agar blog ini terus disajikan dengan pelbagai hidangan menarik khususnya kepada pencinta beroda dua yang klasik. Disebabkan tiada aktiviti basikal yang dapat dikongsikan, teman akan khususkan bulan ini dengan penceritaan yang lebih intim mengenai pengalaman masa silam di bulan puasa. Sekian untuk sementara waktu ini. Puasa, jangan tak puasa. ;)