Tuesday, January 1, 2013

Menutup tirai 2012. Membuka lembaran baru tahun 2013

Blog Budiman Berbasikal Klasik (Gentleman Classic Cyclist) dengan ini secara rasminya menutup tirai bagi tahun 2012 dan secara langsung membuka lembaran baru untuk tahun 2013. Diharap para pembaca sekalian mendapat manfaat atau setidaknya terhibur dengan pengisian-pengisian artikel yang telah dicoret dan dikisahkan di ruangan blog ini. Secara keseluruhannya tahun 2012 membawa perkembangan yang baik kepada blog ini. Tahun 2012 menunjukkan sekurang-kurangnya tiga acara rasmi yang besar telah berjaya dilaksanakan serta mendapat perhatian masyarakat dan media masa. Kesannya juga memberikan impak yang positif dalam peningkatan dan kekerapan hobi/aktiviti berbasikal klasik. Begitulah hasrat blog ini yang menjadi platfom/perantaraan informasi untuk memutikkan rasa minat di hati masyarakat agar menceburi aktiviti berbasikal apatah lagi berbasikal klasik. 

Untuk pengetahuan umum, blog ini akan dinaik-taraf dan dikemas-kinikan struktur pengisiannya. Sehubungan itu, komitmen tinggi akan diberikan bagi memenuhi kehendak pembaca sekalian dengan sekurang-kurangnya minimum enam pengisian artikel akan dimuat-turunkan, dikongsikan, atau diterbitkan pada setiap bulan mulai tahun 2013 ini. Penlabelan bagi setiap topik juga akan diperluaskan. Diantara label-label yang dikenalpasti adalah seperti berikut:
1. Aktiviti berbasikal klasik - penceritaan aktiviti harian berbasikal secara riadah mahupun rasmi.
2. Kempen berbasikal klasik - penceritaan  secara am lagi umum untuk seruan dan galakan berbasikal.
3. Video acara kayuhan - Rakaman klip video babak aksi kayuhan bagi acara berbasikal.
4. Projek restorasi - Penceritaan tentang baik pulih, naik taraf, penambahan aksesori basikal klasik.
5. Pilihan bulanan: Jenaka komik berbasikal - Sketsa jenaka berkaitan dengan basikal.
6. Pilihan bulanan: foto  - Paparan pilihan gambar yang terbaik bagi setiap bulan.
7. Pilihan bulanan: gaya fesyen - Paparan pilihan gaya fesyen pakaian untuk berbasikal bagi setiap bulan.

Sekiranya terdapat sebarang pendapat mahupun cadangan tentang serba serbi mengenai blog ini, bolehlah diutarakan dan dikongsikan bersama agar semua pihak mendapat manfaatnya. Oleh itu selamat membuka helaian kertas baru bagi tahun 2013.

No comments:

Post a Comment